loading...

سايت خبري حيدري

اخبار موبايل ،خودرو ،دانلود رمان

بازدید : 284
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

يكي از دغدغه هاي بزرگ وبمسترها، افزايش بازديد سايت و جذب ترافيك بيشتر است. بديهي است كه شخصي كه براي رشد وبسايتش تلاش ميكند، در صورت عدم مشاهده نتيجه مناسب، و دريافت بازديد درخور، پس از مدتي دلسرد شده و ممكن است كاركردن روي سايتش را كنار بگذارد. اين در حالي است كه با رعايت يك سري اصول بسيار ساده و استفاده از برخي روش هاي از پيش اثبات شده، ميتوانيد بازديد سايت خود را در مدتي كوتاه افزايش داده و شاهد رشد ترافيك وبسايت خود باشيد. اگر امروز با مستركد همراه شويد، به همراه هم روش هاي افزايش بازديد سايت را بررسي خواهيم كرد. در اينجا هيچ ترفند عجيب و غريبي در كار نيست و هر آنچه در اين ليست خواهيد خواند، همه راه حل هايي عملي در جذب ترافيك بيشتر براي سايت شما هستند. بنابراين اگر به دنبال روش هايي تست شده، قابل اعتماد و به دور از هر نوع تقلب هستيد، اين مقاله مخصوص شماست. از شما دعوت ميكنيم كه در ادامه با ما همراه شويد.

انتخاب هاست مناسب

انتخاب هاست مناسب و با كيفيت يكي از مهم ترين اركان در دستيابي به بازديد بيشتر براي سايت شماست. در واقع اين مسئله انقدر حائز اهميت است كه اگر تمامي موارد ديگر را هم يك به يك به درستي اجرا كرده باشيد ولي براي سايتتان، هاست مناسبي انتخاب نكرده باشيد، مثل اين ميماند كه تا امروز هيچ كاري نكرده باشيد. ميپرسيد چرا؟ فرض كنيد در يك مهماني، چاي را بجاي سيني، در دستتان بگيريد و به مهمان ها تعارف كنيد! هاست اينجا حكم همان سيني را دارد. و سايت شما همان چاي است. كيفيت چاي شما هرچقدر هم كه خوب باشد، اگر آن را از محل درستي به مهمان هاي خود تعارف نكنيد، آنها آزرده خاطر شده و بعدا هم پشت سر شما خيلي حرف ها خواهند زد! همين رابطه بين سايت و هاست شما هم صادق است. سايت شما هرچقدر هم كه عالي باشد، اگر هاست شما نتواند آپتايم مناسبي را به شما ارائه كند، دائما از دسترس خارج شود و يا قدرت ميزباني سايت شما را نداشته باشد، اين مسئله منجر به كاهش بازديد هاي شما شده و از نظر سئو نيز به رتبه شما آسيب خواهد زد. چرا كه به مرور زمان اگر گوگل مرتبا قادر به خزيدن وبسايت شما و دسترسي به robots.txt سايت نباشد، رفته رفته تعداد دفعات خزيدن سايت شما را كاهش خواهد داد تا اين ميزان با حداكثر توان پاسخگويي سايت شما تطابق پيدا كند كه طبعا اين به نفع شما نخواهد بود.

در اينجا اين نكته بسيار حائز اهميت است كه گاها مشاهده ميكنيم كه كاربران، براي سايت هاي پر بازديد خود، اقدام به تهيه پلن هاي ميزباني عادي از شركت هاي هاستينگ كرده و سپس از كيفيت ميزباني شكايت ميكنند. اين در حالي است كه شما نميتوانيد انتظار داشته باشيد كه وقتي پلن ميزباني ارزان قيمتي را كه با نيازهاي سايت شما تطابقي ندارد، تهيه ميكنيد، ميزبان شما بدون در نظر گرفتن ساير سايت هاي سرور، سايت شما را با مبلغي بسيار كم ميزباني كرده و خودش و ساير كاربران را دچار ضرر و زيان نمايد. بنابراين هميشه براي سايتتان هاستي تهيه كنيد كه با نيازهاي سايت در زمان فعلي تطابق داشته باشد و به مرور زمان در صورتي كه اين نيازها افزايش يافت، حتما نسبت به ارتقا پلن ميزباني خود اقدام كنيد تا وبسايت شما فضاي مناسب براي رشد داشته باشد. حتي گلدان يك گل را با بيشتر شدن رشد و افزايش ريشه هايش تغيير ميدهند. اينطور نيست؟

بهينه سازي سرعت و نحوه بارگذاري سايت

قبلا، بارها و بارها بر روي اهميت بهينه سازي سايت و پياده سازي سيستم كش، تاكيد كرده ايم. در اين زمينه به شما افزونه هايي مثلw3 total cache و wp super cache و افزونه Cache Enabler را براي فعال كردن كش در وردپرس و بهينه سازي سايت معرفي كرديم و نحوه تنظيم آنها را براي شما شرح داديم. استفاده از سيستم كش در سايت از دو جهت بسيار حائز اهميت است. اول اينكه باعث ميشود، كاربران شما زمان كمتري را صرف انتظار براي بارگذاري سايت شما بكنند. و دوم اينكه تنظيم مناسب يك سيستم كش ميتواند بار گذاشته شده از طرف سايت شما را بر روي سرور به شكل چشمگيري كاهش دهد.

به تجربه ثابت شده كه هرگاه كاربري مجبور باشد مدت زمان زيادي را صرف بارگذاري يك سايت كند، احتمال اينكه صفحه را بسته و به طور كلي از استفاده از آن سايت صرف نظر كند، بسيار زياد است. اين مسئله خطر بزرگي براي وبسايت شماست كه با راه اندازي و تنظيم يك سيستم كش ميتوانيد به سادگي از آن جان سالم به در ببريد. از طرفي هم به اين نكته اشاره كرديم كه استفاده از سيستم كش در سايت منجر به كاهش بار سايت روي سرور ميشود. همين مسئله به تنهايي ميتواند منجر به صرفه جويي در هزينه هاي شما براي تهيه سرويس ميزباني شده و بازه زماني بين ارتقا هاي پلن ميزباني شما را افزايش دهد. يعني با بهره گيري از يك سيستم كش، حتي در صورت پيشرفت سايت خود، ديرتر نياز به ارتقا پلن ميزباني خود پيدا خواهيد كرد.

بهينه سازي سايت براي موتورهاي جستجو

بهينه سازي موتورهاي جستجو يا سئو عبارتي است كه همه با آن آشنا هستيد. يعني حتي اگر دقيقا هدف و مقصود آن را ندانيد نيز، بارها اين عبارت به گوشتان خورده است. بهينه سازي موتورهاي جستجو يا Search Engine Optimization يا همان SEO را به اعمالي ميگويند كه بوسيله آنها، سايتتان را براي خزيده شدن و ايندكس شدن توسط موتورهاي جستجو بهينه ميكنيد. هرچقدر سئوي سايت شما بهتر باشد، احتمال پديدار شدن سايت شما در نتايج اول جستجو بالاتر خواهد بود.

در اينجا بايد صادقانه اعتراف كنيم كه دست كم امروز كه اين مقاله نوشته ميشود، سئو را ميتوان تا حد بسيار زيادي معادل بهينه سازي سايت براي سهولت و بالا بردن كيفيت استفاده توسط كاربران نيز دانست. يعني در صورتي كه در سايتتان به ازاي هر قدمي كه بر ميداريد، از خودتان بپرسيد كه آيا اين عمل به نفع كاربر است يا خير، پاسخ سوال شما ميتواند مشخص كند كه آيا اين عمل در بهبود سئوي سايت شما نيز موثر خواهد بود يا نه. البته خوب طبعا يك سري اصول هستند كه رعايت آنها در مبحث سئو الزامي است ولي اكيدا توصيه ميكنيم كه هرگز آنقدر خود را به حدي غرق در موضوع سئو نكنيد كه صلاح كاربران از يادتان برود.

رعايت اصول سئو و بهينه كردن همزمان سايت براي كاربران، باعث ميشود كه موتورهاي جستجو براي سايت شما ارزش بيشتري قائل شده و وبسايت شما را هر چه بيشتر در نتايج جستجو به نمايش بگذارند كه همين مسئله به مرور زمان باعث افزايش چشمگير بازديد سايت شما خواهد شد.

استفاده از قالب ها و ابزارهاي استاندارد و بهينه

گاهي پيش مي آيد كه مشاهده ميكنيم كاربران از قالب ها يا افزونه هاي قديمي كه مدت هاست آپديتي دريافت نكرده اند، در سايت خود بهره ميگيرند. در چنين شرايطي عموما كدنويسي اين قالب ها با استاندارد هاي سئو همخواني نداشته و ممكن منجر به بروز مشكلاتي براي سايت شود. گاهي هم ميبينم كه فرضا قالبي كه براي راه اندزاي سايتي به كار گرفته شده، هرچند جديد و از نظر طراحي به روز است، ولي بسيار سنگين بوده، كدنويسي آن با استاندارد هاي سئو سازگار نيست و تعداد درخواست هاي آن جهت بارگذاري آنقدر زياد هستند كه سايت كاربر را از همان ابتدا بدون اينكه يك قدم هم به جلو رفته باشد، نابود كرده است!

در راه اندازي و اداره يك وبسايت، استفاده از منابع استاندارد و قابل اعتماد بسيار حائز اهميت است. از مبحث بهينگي هم كه بگذريم، موضوع آزاردهنده اي كه اخيرا زياد مشاهده ميكنيم اين است كه كاربران از منابعي كه اصلا قابل اعتماد نيستند، اقدام به دانلود قالب ها و افزونه هاي متعددي ميكنند و پس از بارگذاري اين منابع، سايت آنها دچار آلودگي شديد ميشود كه رفع آن هم اصلا كار ساده اي نيست. همه اين موارد با بهره گيري از محتواي تست شده، استاندارد و بهينه قابل رفع است.

از طرفي هم گاهي مشاهد ميكنيم كه كاربر به نيت بهبود امكانات سايت خود، هر افزونه اي را كه در جايي تعريفي از آن شنيده، روي سايتش نصب كرده و حالا سايتش به مخزني از 10 ها افزونه تبديل شده كه اصلا به آنها نيازي ندارد.

كليه مواردي كه در بالا ذكر شد، از چند جهت موجب كاهش بازديد سايت شما خواهند شد. اول اينكه داشتن تعداد زيادي افزونه فعال در سايت كه شما به آنها هيچ نيازي نداريد، ميتواند بارگذاري سايت شما را كند كرده و كاربران را در بارگذاري سايت دچار مشكل كند. دوم اينكه هر يك از اين افزونه ها يا قالب ها كه به دست فراموشي سپرده شده و آپديت نشوند ميتوانند حفره اي براي ورود افراد خرابكار و آلوده شدن سايت شما باشند. راه اندازي مجدد يك سايت هك شده يا آلوده، باعث از دست دادن بازديد بسياري خواهد شد كه شايد تا مدت ها نتوانيد آن را جبران كنيد. سوم اينكه اگر بدون تحقيق، بررسي و تست يك افزونه يا قالب جديد، سريعا آن را در سايت خود نصب كنيد، ممكن است با خطاهاي متعددي روبرو شويد و يا قالب و افزونه جديد تداخلي در محيط سايت شما ايجاد كنند كه وبسايت شما تا زمان بررسي و رفع مشكل، از دسترس خارج شود. بنابراين همانطور كه مشخص است، هيچ يك از اين موارد نميتواند به هيچ شكل به نفع شما باشد.

البته منظور ما اين نيست كه هيچ چيز جديدي را تست نكنيد، منظور ما اين است كه اولا براي تست كردن، يك محيط آزمايشي براي خود ايجاد كرده و از تست محتواي جديد به صورت مستقيم در سايت اصليتان خودداري كنيد و دوما فقط محتوايي را به كار بگيريد كه واقعا به آن نياز داشته باشيد و از صحت و كيفيت كاركرد آن مطمئن باشيد.

دقيقا در مقابل اين موارد، حالتي قرار دارد كه در آن قالبي مناسب و بهينه براي سايت انتخاب شده و در آن از منابع قابل اعتماد بهره گرفته ميشود. در اين حالت در صورت تلفيق اين قالب مناسب با يك سيستم كش، ميتوانيد انتظار داشته باشيد كه سرعت بارگذاري سايت شما افزايش يافته، كاربري آن دلنشين و آسان شده و همين موارد منجر به افزايش بازديد سايت شما شود.

بهره گيري از گوگل آناليتيكز و كنسول جستجوي گوگل

گوگل آناليتيكز و كنسول جستجوي گوگل ابزارهايي هستند كه ميتوانند به صورت غير مستقيم به شما در افزايش بازديد سايت كمك كنند. به عنوان مثال شما ميتوانيد در كنسول جستجوي گوگل، كلمات كليدي كه سايت شما در آن رتبه مناسبي كسب كرده را در كنار كلماتي كه هنوز در آنها به رتبه مناسبي دست پيدا نكرده ايد مشاهده كنيد. در اين حالت مقايسه اين دو دسته از كلمات كليدي و بررسي دلايل قوت و ضعف شما در هر دو اين گروه ها، بسيار آسان خواهد بود. حال ممكن است بر همين اساس تصميم بگيريد تغييراتي در سايت خود ايجاد كنيد. پس از اعمال اين تغييرات و گذشتن مدت زمان مناسب، شما ميتوانيد به راحتي تغيير رتبه خود در هر يك از كلمات را در كنسول جستجو مشاهده كرده و از تاثير گذاري يا عدم تاثير تغييرات خود در سايت با خبر شويد.

گوگل آناليتيكز هم ميتواند به شيوه اي مشابه به شما در زمينه ارزيابي و افزايش بازديد سايت كمك كند. مثلا شما ميتوانيد با استفاده از اين ابزار متوجه شويد كه در چه روزهايي بازديد سايت شما از هميشه بيشتر است و براي آن روزها تصميم هاي خاصي اتخاذ كنيد. يا ميتوانيد ببينيد كه پر بازديد ترين و كم بازديد ترين محتواي درج شده در سايت شما چه هستند و بر اساس اطلاعات به دست آمده تصميم بگيريد كه لازم است چه استراتژي را براي رشد وبسايت خود در پيش بگيريد.

البته اطلاعاتي كه در كنسول جستجوي گوگل و گوگل آناليتيكز به شما ارائه مشوند، به آنچه در بالا به آن اشاره شد محدود نبوده و شما با كمي خلاقيت ميتوانيد از هردو اين ابزارها، اطلاعات واقعا ارزشمندي را استخراج نموده و در جذب ترافيك بيشتر براي سايت خود، از آن ها بهره بگيريد.

درج محتواي ارزشمند و منحصر به فرد

اين مورد را حتما پيش از اين هم بارها شنيده ايد و شنيدن آن ديگر واقعا برايتان تكراري شده. اما خوب، اجازه بدهيد ما هم چند خطي درباره آن صحبت كنيم. صادقانه و در قالب يك جمله اينطور بگوييم كه با كپي پيست كردن به هيچ يك از اهدافتان دست پيدا نخواهيد كرد. از اين بدتر سايت هايي هستند كه با استفاده از سيستم هاي خبرخوان و ارسال اتوماتيك، اقدام به ارسال محتوا در سايت ميكنند و از باز هم از آن بدتر سايت هايي هستند كه انتظار دارند با كپي كردن لينك و عناوين يك سري سايت هاي پر بازديد، خودشان به بازديد دست پيدا كنند. اين روش ها شايد در يك بازه زماني كوتاه باعث رسيدن به يك سري نتايج دلخواه هم بشوند ولي در دراز مدت فقط به ضرر شما خواهند بود

بجاي استفاده از روش هاي فوق، ما توصيه ميكنيم كه همواره سعي كنيد محتواي غير تكراري، ارزشمند و حاوي اطلاعات مفيد در سايت خود درج كنيد. اينكه مطلب جالبي را مطالعه كنيد، حول آن اطلاعات كسب كنيد و سپس به شكل ديگري و به قلم خودتان، محتوايي با همان موضوع را در سايتتان درج كنيد، هيچ اشكالي ندارد. مادامي كه مطالب شما مفيد بوده، تازگي داشته و از جايي كپي نشده باشند و همچنين از طول مناسبي هم برخوردار باشند، ميتوانيد انتظار داشته باشيد كه همين مطالب منجر به دريافت بازديد بيشتر از موتورهاي جستجو و افزايش بازديد سايت شما شوند.

وبلاگ نويسي

سايتتان فروشگاهي است؟ صاحب يك سايت شركتي هستيد؟ قصد معرفي نمونه كارهايتان را در سايتتان داريد؟ اصلا فرقي نميكند! در همه اين حالات، وبلاگ نويسي رفيق شفيق شماست. وبلاگ نويسي حول محور محتوايي مايليد وبسايت شما در رابطه با آنها جايگاهي كسب كرده و بين كاربران مطرح شود، ميتواند به شما در افزايش بازديد سايتتان كمك كند. اين افزايش بازديد از دو طريق صورت خواهد گرفت. اول اينكه كاربران پس از مشاهده مطالب وبلاگ شما، در صورت مفيد بودن آنها، باز هم به صورت مستقيم به وبسايت شما سر خواهند زد. دوم اينكه اگر محتواي درج شده در وبسايت شما از موضوع، طول و نوشتار مناسبي برخوردار باشد، مورد توجه موتورهاي جستجو نيز قرار خواهيد گرفت.

بسياري از اوقات پيش مي آيد كه كاربران قبل از اينكه يك شركت را بشناسند، با يكي از نوشته هاي وبلاگ آن شركت آشنا ميشوند و همين دريچه اي ميشود براي آشناي بيشتر آنها با سايت اصلي اين شركت. (البته شركت فقط يك مثال است و اين مسئله در مورد هر نوع سايت ديگري صادق خواهد بود)

ارسال مطلب به عنوان نويسنده مهمان

واقعيت اين است كه اگر سايتتان را به تازگي راه اندازي كرده باشيد، جذب ترافيك و افزايش بازديد سايت ممكن است نيازمند صبر ايوب باشد! ما هم كه همه به شدت صبور …
در اين حالت براي اينكه كمي به پروسه پيشرفت و شناخته شدن سايتتان سرعت ببخشيد، ميتوانيد در يكي دو وبسايت شناخته شده، به عنوان نويسنده مهمان، مقاله درج كرده و به همين شكل كاربران سايت هاي مربوطه را با سايت جديد خود آشنا كنيد. البته اين روش ممكن است براي هر وبسايتي با هر مضموني مناسب نباشد. و البته مانع كوچكي هم كه در اين مسير سر راه شما وجود دارد، پيدا كردن سايت مطرحي است كه حاضر به پذيرش مقاله شما به عنوان يك نويسنده مهمان باشد. نا اميد نشويد … اگر بگرديد حتما پيدا ميكنيد.

تبليغات آنلاين و رپورتاژ

تبليغات اينترنتي خصوصا در صورتي كه از كانال هاي صحيح انجام شوند ميتوانند در مدت زماني بسيار كوتاه، منجر به افزايش بازديد سايت شما به صورت چشمگير شوند. براي تبليغات آنلاين انتخاب هاي متعددي را پيش رو داريد. در اينجا قصد نداريم به معرفي اين كانال هاي تبليغاتي بپردازيم ولي توجه داشته باشيد كه براي اينكه بتوانيد از تبليغات اينترنتي نتايج مناسبي كسب كنيد اولا ميبايست بازه تبليغاتي شما مناسب باشد و دوما ميبايست بودجه مناسبي را براي اين كار در نظر بگيريد. همچنين پيش از تبليغ به اين نكته فكر كنيد كه آيا فقط مايليد ترافيك ورودي سايت خود را افزايش دهيد و يا به دنبال جذب مشتري هستيد؟ در هر يك از اين حالات، كانال تبليغاتي كه براي هدف شما مناسب است، متفاوت خواهد بود.

نوع ديگري از تبليغات آنلاين، رپورتاژ است. تبليغ از نوع رپورتاژ بيشتر به افرادي توصيه ميشود كه تصميم دارند 1 – خدمات ارائه شده توسط خود را به مخاطبين معرفي كنند و 2 – قصد ايجاد اعتماد در بين مخاطبين خود را دارند. خواندن رپورتاژي در مورد خدمات شما از زبان سايتي كه يك مخاطب به آن اطمينان دارد، باعث ايجاد ناخوداگاه اعتماد به شما هم خواهد شد. اين مسئله حتي در زماني كه كاربر به طور كامل به تبليغاتي بودن رپورتاژ آگاه است نيز صادق خواهد بود.

در اين قسمت به اين نكته هم اشاره كنيم كه “رهرو آن است كه آهسته و پيوسته رود”. بنابراين در صورتي كه مايليد تبليغات شما نتايج مناسبي را براي شما به ارمغان بياورند، لازم است كه از يك پلن تبليغاتي متداول و با بودجه مناسب بهره بگيريد و شيوه تبليغات شما نبايد به اين صورت باشد كه امروز با تبليغات كولاك كنيد و فردا ديگر بودجه اي براي تبليغ نداشته باشيد چرا كه همين مسئله باعث به فراموشي سپردن سايت شما خواهد شد.

استفاده از شبكه هاي اجتماعي

استفاده از شبكه هاي اجتماعي براي افزايش بازديد سايت، موضوع جديدي نيست كه بخواهيم به توضيح چگونگي كاركرد يا نحوه تاثير آن در بازديد سايت شما بپردازيم. در اين مورد اشاره به اين نكته كافي است كه كاربران شما خود عموما از كاربران شبكه هاي اجتماعي مختلفي نيز هستند. بنابراين اگر بتوانيد ارتباط خود را با كاربرانتان از طريق روش هاي مورد علاقه شان حفظ كنيد و صداي خود را از شيوه مورد علاقه شان به گوش آنها برسانيد، بدون شك به اين شكل بازديد كنندگان و مخاطبيني هميشگي كسب خواهيد كرد كه ميتوانند به شما در رشد بازديد و به همان اندازه موفقيت سايتتان، به شكل چشمگيري كمك كنند.

مشخص كردن اولويت ها

اولويت هايتان را مشخص كنيد. به عنوان مثال اگر اخيرا يك سايت خبري يا تفريحي راه اندازي كرده باشيد، نميتوانيد انتظار داشته باشيد كه طي يك بازه زماني كوتاه يكي دو ماهه، همه ي مطالب مورد نظرتان را در سايت قرار دهيد. بنابراين پيش از شروع كار بايد اولويت هايتان را مشخص كنيد. بايد بدانيد كه مايليد پيش از هر چيز براي چه نوع مطالبي از موتورهاي جستجو، ورودي دريافت كنيد. مثلا ممكن است شما 10 ها موضوع را براي درج محتوا در سايتتان مد نظر داشته باشيد. ولي در ابتدا لازم است كه فقط يكي دو مورد از اين گروه ها را انتخاب كرده و شروع به درج مطلب در رابطه با آنها كنيد.

اينكه وبسايت شما در يكي دو دسته ي خاص از خود قدرت نشان دهد، خيلي بهتر از اين است كه در همه مواردي تنها دستي به سطح موضوع بكشد. با دنبال كردن اين راه كار خواهيد ديد كه به مرور زمان، وبسايت شما در موضوع هايي كه بهتر به آنها پرداخته ايد، هر روز پيشرفت كرده و ورودي هاي بيشتري از موتورهاي جستجو دريافت ميكند. دنبال كردن همين استراتژي براي ساير موضوع هاي باقي مانده هم ميتواند به همين نحو به شما در افزايش بازديد سايت و جذب ترافيك بيشتر كمك كند.

مطالعه درباره كلمات كليدي مرتب به زمينه كاري شما

پيش از اينكه شروع به درج هر نوع مطلبي در سايتتان بكنيد، لازم است با تحقيق و بررسي، متوجه شويد كه مخاطبين شما بيشتر به دنبال چه كلمات كليدي هستند و شما مايليد دقيقا براي چه عبارت هايي از موتورهاي جستجو ورودي دريافت كنيد. در اينجا بايد اين نكته را مد نظر داشته باشيد رسيدن به صفحه اول نتايج موتورهاي جستجو براي هر عبارتي كار آساني نيست. مثلا عبارت دانلود را در نظر بگيريد، اگر هدفتان را رسيدن به صفحه اول براي عبارت دانلود قرار دهيد، مطمئنا به اين سادگي ها به اين هدف دست پيدا نخواهيد كرد و سريعا دلسرد خواهيد شد. بجاي تمركز روي كلمات كليدي يك كلمه اي، روي كلمات كليدي بلند مرتبط با كار خود تمركز كنيد. مثلا اگر سايت شما دانلود است، ميتوانيد كارتان را با تمركز روي دانلود نرم افزار هاي خاص شروع كنيد. مثلا كسب رتبه مناسب براي عبارت “دانلود فتوشاپ” شاد آسان نباشد ولي رسيدن به صفحه اول براي عبارت “دانلود فتوشاپ پرتابل براي ويندوز” قطعا بسيار آسان تر و دست يافتني تر است.

و اما يك نكته ي بسيار مهم ديگر. گاهي پيش مي آيد كه نميتوانيد بين نوشتن در رابطه با دو كلمه كليدي مختلف تصميم بگيريد. مثلا نميدانيد كه مخاطبين شما بيشتر به دنبال “دانلود قالب وردپرس” هستند و يا به دنبال “دانلود قالب جوملا” در اينجا ابزاري بسيار كاربردي به نام Google Trends به كار شما مي آيد. با استفاده از اين ابزار شما ميتوانيد چندين عبارت را با هم مقايسه كرده و مشاهده كنيد كه كاربران اينترنت بيشتر به دنبال كدام يك از اين عبارت ها جستجو كرده اند. سپس عبارتي را انتخاب كنيد كه طرفدار بيشتري داشته است. به همين شيوه با صرف كمترين زمان و كمترين مقدار كار ممكن، ميتوانيد ترافيك ورودي سايت خود را از موتورهاي جستجو افزايش داده و منجر به افزايش بازديد سايت خود شويد.

ارسال خبرنامه و حفظ ارتباط با مخاطبين

در دنياي شلوغ اينترنت، با اين همه سايت هاي داراي موضوع هاي مشابه، اگر ارتباطتتان را به صورت دائمي با كاربرانتان حفظ نكنيد، خيلي سريع به فراموشي سپرده خواهيد شد. و فراموشي هم مساوي است با كاهش بازديد هاي سايت شما. براي پرهيز از اين مشكل، راه حل هاي مختلفي وجود دارد. يكي از اين راه حل ها ارسال خبرنامه براي مخاطبين سايت است. براي وبسايت خود يك ليست خبرنامه ايجاد كنيد و مخاطبين خود را به عضويت در اين ليست دعوت كنيد. سپس به صورت مرتب، مثلا هر هفته، به افرادي كه در اين خبرنامه عضو شده اند، خبرنامه ارسال كرده و آنها را از آخرين تغييرات سايت خود با خبر كنيد. ارسال خبرنامه به بازگرداندن مجدد كاربران به سايت شما و تبديل آنها به مخاطبين هميشگي وبسايتتان، كمك شايان توجهي خواهد كرد.

ارائه ابزارها و محتواي رايگان به كاربران

درج محتواي آموزشي در سايت و ارائه ابزارهاي رايگان به كاربران به دو طريق ميتواند به افزايش بازديد سايت شما منجر شود. اول اينكه شما ميتوانيد كاربران را با ارائه يك ابزار رايگان مفيد، به عضويت در خبرنامه خود تشويق كنيد. و دوم اينكه اگر در سايت خود محتواي آموزشي درج كنيد، كاربران، بارها و بارها به سايت شما بازگشته و از محتواي آموزشي شما بهره ميگيرند. برخي از آنها نيز سوالاتي را با شما مطرح كرده و با شما ارتباط برقرار ميكنند و همين موارد ميتواند نقطه آغاز گسترش مخاطبين وبسايت شما باشد.

يكي از دغدغه هاي بزرگ وبمسترها، افزايش بازديد سايت و جذب ترافيك بيشتر است. بديهي است كه شخصي كه براي رشد وبسايتش تلاش ميكند، در صورت عدم مشاهده نتيجه مناسب، و دريافت بازديد درخور، پس از مدتي دلسرد شده و ممكن است كاركردن روي سايتش را كنار بگذارد. اين در حالي است كه با رعايت يك سري اصول بسيار ساده و استفاده از برخي روش هاي از پيش اثبات شده، ميتوانيد بازديد سايت خود را در مدتي كوتاه افزايش داده و شاهد رشد ترافيك وبسايت خود باشيد. اگر امروز با مستركد همراه شويد، به همراه هم روش هاي افزايش بازديد سايت را بررسي خواهيم كرد. در اينجا هيچ ترفند عجيب و غريبي در كار نيست و هر آنچه در اين ليست خواهيد خواند، همه راه حل هايي عملي در جذب ترافيك بيشتر براي سايت شما هستند. بنابراين اگر به دنبال روش هايي تست شده، قابل اعتماد و به دور از هر نوع تقلب هستيد، اين مقاله مخصوص شماست. از شما دعوت ميكنيم كه در ادامه با ما همراه شويد.

انتخاب هاست مناسب

انتخاب هاست مناسب و با كيفيت يكي از مهم ترين اركان در دستيابي به بازديد بيشتر براي سايت شماست. در واقع اين مسئله انقدر حائز اهميت است كه اگر تمامي موارد ديگر را هم يك به يك به درستي اجرا كرده باشيد ولي براي سايتتان، هاست مناسبي انتخاب نكرده باشيد، مثل اين ميماند كه تا امروز هيچ كاري نكرده باشيد. ميپرسيد چرا؟ فرض كنيد در يك مهماني، چاي را بجاي سيني، در دستتان بگيريد و به مهمان ها تعارف كنيد! هاست اينجا حكم همان سيني را دارد. و سايت شما همان چاي است. كيفيت چاي شما هرچقدر هم كه خوب باشد، اگر آن را از محل درستي به مهمان هاي خود تعارف نكنيد، آنها آزرده خاطر شده و بعدا هم پشت سر شما خيلي حرف ها خواهند زد! همين رابطه بين سايت و هاست شما هم صادق است. سايت شما هرچقدر هم كه عالي باشد، اگر هاست شما نتواند آپتايم مناسبي را به شما ارائه كند، دائما از دسترس خارج شود و يا قدرت ميزباني سايت شما را نداشته باشد، اين مسئله منجر به كاهش بازديد هاي شما شده و از نظر سئو نيز به رتبه شما آسيب خواهد زد. چرا كه به مرور زمان اگر گوگل مرتبا قادر به خزيدن وبسايت شما و دسترسي به robots.txt سايت نباشد، رفته رفته تعداد دفعات خزيدن سايت شما را كاهش خواهد داد تا اين ميزان با حداكثر توان پاسخگويي سايت شما تطابق پيدا كند كه طبعا اين به نفع شما نخواهد بود.

در اينجا اين نكته بسيار حائز اهميت است كه گاها مشاهده ميكنيم كه كاربران، براي سايت هاي پر بازديد خود، اقدام به تهيه پلن هاي ميزباني عادي از شركت هاي هاستينگ كرده و سپس از كيفيت ميزباني شكايت ميكنند. اين در حالي است كه شما نميتوانيد انتظار داشته باشيد كه وقتي پلن ميزباني ارزان قيمتي را كه با نيازهاي سايت شما تطابقي ندارد، تهيه ميكنيد، ميزبان شما بدون در نظر گرفتن ساير سايت هاي سرور، سايت شما را با مبلغي بسيار كم ميزباني كرده و خودش و ساير كاربران را دچار ضرر و زيان نمايد. بنابراين هميشه براي سايتتان هاستي تهيه كنيد كه با نيازهاي سايت در زمان فعلي تطابق داشته باشد و به مرور زمان در صورتي كه اين نيازها افزايش يافت، حتما نسبت به ارتقا پلن ميزباني خود اقدام كنيد تا وبسايت شما فضاي مناسب براي رشد داشته باشد. حتي گلدان يك گل را با بيشتر شدن رشد و افزايش ريشه هايش تغيير ميدهند. اينطور نيست؟

بهينه سازي سرعت و نحوه بارگذاري سايت

قبلا، بارها و بارها بر روي اهميت بهينه سازي سايت و پياده سازي سيستم كش، تاكيد كرده ايم. در اين زمينه به شما افزونه هايي مثلw3 total cache و wp super cache و افزونه Cache Enabler را براي فعال كردن كش در وردپرس و بهينه سازي سايت معرفي كرديم و نحوه تنظيم آنها را براي شما شرح داديم. استفاده از سيستم كش در سايت از دو جهت بسيار حائز اهميت است. اول اينكه باعث ميشود، كاربران شما زمان كمتري را صرف انتظار براي بارگذاري سايت شما بكنند. و دوم اينكه تنظيم مناسب يك سيستم كش ميتواند بار گذاشته شده از طرف سايت شما را بر روي سرور به شكل چشمگيري كاهش دهد.

به تجربه ثابت شده كه هرگاه كاربري مجبور باشد مدت زمان زيادي را صرف بارگذاري يك سايت كند، احتمال اينكه صفحه را بسته و به طور كلي از استفاده از آن سايت صرف نظر كند، بسيار زياد است. اين مسئله خطر بزرگي براي وبسايت شماست كه با راه اندازي و تنظيم يك سيستم كش ميتوانيد به سادگي از آن جان سالم به در ببريد. از طرفي هم به اين نكته اشاره كرديم كه استفاده از سيستم كش در سايت منجر به كاهش بار سايت روي سرور ميشود. همين مسئله به تنهايي ميتواند منجر به صرفه جويي در هزينه هاي شما براي تهيه سرويس ميزباني شده و بازه زماني بين ارتقا هاي پلن ميزباني شما را افزايش دهد. يعني با بهره گيري از يك سيستم كش، حتي در صورت پيشرفت سايت خود، ديرتر نياز به ارتقا پلن ميزباني خود پيدا خواهيد كرد.

بهينه سازي سايت براي موتورهاي جستجو

بهينه سازي موتورهاي جستجو يا سئو عبارتي است كه همه با آن آشنا هستيد. يعني حتي اگر دقيقا هدف و مقصود آن را ندانيد نيز، بارها اين عبارت به گوشتان خورده است. بهينه سازي موتورهاي جستجو يا Search Engine Optimization يا همان SEO را به اعمالي ميگويند كه بوسيله آنها، سايتتان را براي خزيده شدن و ايندكس شدن توسط موتورهاي جستجو بهينه ميكنيد. هرچقدر سئوي سايت شما بهتر باشد، احتمال پديدار شدن سايت شما در نتايج اول جستجو بالاتر خواهد بود.

در اينجا بايد صادقانه اعتراف كنيم كه دست كم امروز كه اين مقاله نوشته ميشود، سئو را ميتوان تا حد بسيار زيادي معادل بهينه سازي سايت براي سهولت و بالا بردن كيفيت استفاده توسط كاربران نيز دانست. يعني در صورتي كه در سايتتان به ازاي هر قدمي كه بر ميداريد، از خودتان بپرسيد كه آيا اين عمل به نفع كاربر است يا خير، پاسخ سوال شما ميتواند مشخص كند كه آيا اين عمل در بهبود سئوي سايت شما نيز موثر خواهد بود يا نه. البته خوب طبعا يك سري اصول هستند كه رعايت آنها در مبحث سئو الزامي است ولي اكيدا توصيه ميكنيم كه هرگز آنقدر خود را به حدي غرق در موضوع سئو نكنيد كه صلاح كاربران از يادتان برود.

رعايت اصول سئو و بهينه كردن همزمان سايت براي كاربران، باعث ميشود كه موتورهاي جستجو براي سايت شما ارزش بيشتري قائل شده و وبسايت شما را هر چه بيشتر در نتايج جستجو به نمايش بگذارند كه همين مسئله به مرور زمان باعث افزايش چشمگير بازديد سايت شما خواهد شد.

استفاده از قالب ها و ابزارهاي استاندارد و بهينه

گاهي پيش مي آيد كه مشاهده ميكنيم كاربران از قالب ها يا افزونه هاي قديمي كه مدت هاست آپديتي دريافت نكرده اند، در سايت خود بهره ميگيرند. در چنين شرايطي عموما كدنويسي اين قالب ها با استاندارد هاي سئو همخواني نداشته و ممكن منجر به بروز مشكلاتي براي سايت شود. گاهي هم ميبينم كه فرضا قالبي كه براي راه اندزاي سايتي به كار گرفته شده، هرچند جديد و از نظر طراحي به روز است، ولي بسيار سنگين بوده، كدنويسي آن با استاندارد هاي سئو سازگار نيست و تعداد درخواست هاي آن جهت بارگذاري آنقدر زياد هستند كه سايت كاربر را از همان ابتدا بدون اينكه يك قدم هم به جلو رفته باشد، نابود كرده است!

در راه اندازي و اداره يك وبسايت، استفاده از منابع استاندارد و قابل اعتماد بسيار حائز اهميت است. از مبحث بهينگي هم كه بگذريم، موضوع آزاردهنده اي كه اخيرا زياد مشاهده ميكنيم اين است كه كاربران از منابعي كه اصلا قابل اعتماد نيستند، اقدام به دانلود قالب ها و افزونه هاي متعددي ميكنند و پس از بارگذاري اين منابع، سايت آنها دچار آلودگي شديد ميشود كه رفع آن هم اصلا كار ساده اي نيست. همه اين موارد با بهره گيري از محتواي تست شده، استاندارد و بهينه قابل رفع است.

از طرفي هم گاهي مشاهد ميكنيم كه كاربر به نيت بهبود امكانات سايت خود، هر افزونه اي را كه در جايي تعريفي از آن شنيده، روي سايتش نصب كرده و حالا سايتش به مخزني از 10 ها افزونه تبديل شده كه اصلا به آنها نيازي ندارد.

كليه مواردي كه در بالا ذكر شد، از چند جهت موجب كاهش بازديد سايت شما خواهند شد. اول اينكه داشتن تعداد زيادي افزونه فعال در سايت كه شما به آنها هيچ نيازي نداريد، ميتواند بارگذاري سايت شما را كند كرده و كاربران را در بارگذاري سايت دچار مشكل كند. دوم اينكه هر يك از اين افزونه ها يا قالب ها كه به دست فراموشي سپرده شده و آپديت نشوند ميتوانند حفره اي براي ورود افراد خرابكار و آلوده شدن سايت شما باشند. راه اندازي مجدد يك سايت هك شده يا آلوده، باعث از دست دادن بازديد بسياري خواهد شد كه شايد تا مدت ها نتوانيد آن را جبران كنيد. سوم اينكه اگر بدون تحقيق، بررسي و تست يك افزونه يا قالب جديد، سريعا آن را در سايت خود نصب كنيد، ممكن است با خطاهاي متعددي روبرو شويد و يا قالب و افزونه جديد تداخلي در محيط سايت شما ايجاد كنند كه وبسايت شما تا زمان بررسي و رفع مشكل، از دسترس خارج شود. بنابراين همانطور كه مشخص است، هيچ يك از اين موارد نميتواند به هيچ شكل به نفع شما باشد.

البته منظور ما اين نيست كه هيچ چيز جديدي را تست نكنيد، منظور ما اين است كه اولا براي تست كردن، يك محيط آزمايشي براي خود ايجاد كرده و از تست محتواي جديد به صورت مستقيم در سايت اصليتان خودداري كنيد و دوما فقط محتوايي را به كار بگيريد كه واقعا به آن نياز داشته باشيد و از صحت و كيفيت كاركرد آن مطمئن باشيد.

دقيقا در مقابل اين موارد، حالتي قرار دارد كه در آن قالبي مناسب و بهينه براي سايت انتخاب شده و در آن از منابع قابل اعتماد بهره گرفته ميشود. در اين حالت در صورت تلفيق اين قالب مناسب با يك سيستم كش، ميتوانيد انتظار داشته باشيد كه سرعت بارگذاري سايت شما افزايش يافته، كاربري آن دلنشين و آسان شده و همين موارد منجر به افزايش بازديد سايت شما شود.

بهره گيري از گوگل آناليتيكز و كنسول جستجوي گوگل

گوگل آناليتيكز و كنسول جستجوي گوگل ابزارهايي هستند كه ميتوانند به صورت غير مستقيم به شما در افزايش بازديد سايت كمك كنند. به عنوان مثال شما ميتوانيد در كنسول جستجوي گوگل، كلمات كليدي كه سايت شما در آن رتبه مناسبي كسب كرده را در كنار كلماتي كه هنوز در آنها به رتبه مناسبي دست پيدا نكرده ايد مشاهده كنيد. در اين حالت مقايسه اين دو دسته از كلمات كليدي و بررسي دلايل قوت و ضعف شما در هر دو اين گروه ها، بسيار آسان خواهد بود. حال ممكن است بر همين اساس تصميم بگيريد تغييراتي در سايت خود ايجاد كنيد. پس از اعمال اين تغييرات و گذشتن مدت زمان مناسب، شما ميتوانيد به راحتي تغيير رتبه خود در هر يك از كلمات را در كنسول جستجو مشاهده كرده و از تاثير گذاري يا عدم تاثير تغييرات خود در سايت با خبر شويد.

گوگل آناليتيكز هم ميتواند به شيوه اي مشابه به شما در زمينه ارزيابي و افزايش بازديد سايت كمك كند. مثلا شما ميتوانيد با استفاده از اين ابزار متوجه شويد كه در چه روزهايي بازديد سايت شما از هميشه بيشتر است و براي آن روزها تصميم هاي خاصي اتخاذ كنيد. يا ميتوانيد ببينيد كه پر بازديد ترين و كم بازديد ترين محتواي درج شده در سايت شما چه هستند و بر اساس اطلاعات به دست آمده تصميم بگيريد كه لازم است چه استراتژي را براي رشد وبسايت خود در پيش بگيريد.

البته اطلاعاتي كه در كنسول جستجوي گوگل و گوگل آناليتيكز به شما ارائه مشوند، به آنچه در بالا به آن اشاره شد محدود نبوده و شما با كمي خلاقيت ميتوانيد از هردو اين ابزارها، اطلاعات واقعا ارزشمندي را استخراج نموده و در جذب ترافيك بيشتر براي سايت خود، از آن ها بهره بگيريد.

درج محتواي ارزشمند و منحصر به فرد

اين مورد را حتما پيش از اين هم بارها شنيده ايد و شنيدن آن ديگر واقعا برايتان تكراري شده. اما خوب، اجازه بدهيد ما هم چند خطي درباره آن صحبت كنيم. صادقانه و در قالب يك جمله اينطور بگوييم كه با كپي پيست كردن به هيچ يك از اهدافتان دست پيدا نخواهيد كرد. از اين بدتر سايت هايي هستند كه با استفاده از سيستم هاي خبرخوان و ارسال اتوماتيك، اقدام به ارسال محتوا در سايت ميكنند و از باز هم از آن بدتر سايت هايي هستند كه انتظار دارند با كپي كردن لينك و عناوين يك سري سايت هاي پر بازديد، خودشان به بازديد دست پيدا كنند. اين روش ها شايد در يك بازه زماني كوتاه باعث رسيدن به يك سري نتايج دلخواه هم بشوند ولي در دراز مدت فقط به ضرر شما خواهند بود

بجاي استفاده از روش هاي فوق، ما توصيه ميكنيم كه همواره سعي كنيد محتواي غير تكراري، ارزشمند و حاوي اطلاعات مفيد در سايت خود درج كنيد. اينكه مطلب جالبي را مطالعه كنيد، حول آن اطلاعات كسب كنيد و سپس به شكل ديگري و به قلم خودتان، محتوايي با همان موضوع را در سايتتان درج كنيد، هيچ اشكالي ندارد. مادامي كه مطالب شما مفيد بوده، تازگي داشته و از جايي كپي نشده باشند و همچنين از طول مناسبي هم برخوردار باشند، ميتوانيد انتظار داشته باشيد كه همين مطالب منجر به دريافت بازديد بيشتر از موتورهاي جستجو و افزايش بازديد سايت شما شوند.

وبلاگ نويسي

سايتتان فروشگاهي است؟ صاحب يك سايت شركتي هستيد؟ قصد معرفي نمونه كارهايتان را در سايتتان داريد؟ اصلا فرقي نميكند! در همه اين حالات، وبلاگ نويسي رفيق شفيق شماست. وبلاگ نويسي حول محور محتوايي مايليد وبسايت شما در رابطه با آنها جايگاهي كسب كرده و بين كاربران مطرح شود، ميتواند به شما در افزايش بازديد سايتتان كمك كند. اين افزايش بازديد از دو طريق صورت خواهد گرفت. اول اينكه كاربران پس از مشاهده مطالب وبلاگ شما، در صورت مفيد بودن آنها، باز هم به صورت مستقيم به وبسايت شما سر خواهند زد. دوم اينكه اگر محتواي درج شده در وبسايت شما از موضوع، طول و نوشتار مناسبي برخوردار باشد، مورد توجه موتورهاي جستجو نيز قرار خواهيد گرفت.

بسياري از اوقات پيش مي آيد كه كاربران قبل از اينكه يك شركت را بشناسند، با يكي از نوشته هاي وبلاگ آن شركت آشنا ميشوند و همين دريچه اي ميشود براي آشناي بيشتر آنها با سايت اصلي اين شركت. (البته شركت فقط يك مثال است و اين مسئله در مورد هر نوع سايت ديگري صادق خواهد بود)

ارسال مطلب به عنوان نويسنده مهمان

واقعيت اين است كه اگر سايتتان را به تازگي راه اندازي كرده باشيد، جذب ترافيك و افزايش بازديد سايت ممكن است نيازمند صبر ايوب باشد! ما هم كه همه به شدت صبور …
در اين حالت براي اينكه كمي به پروسه پيشرفت و شناخته شدن سايتتان سرعت ببخشيد، ميتوانيد در يكي دو وبسايت شناخته شده، به عنوان نويسنده مهمان، مقاله درج كرده و به همين شكل كاربران سايت هاي مربوطه را با سايت جديد خود آشنا كنيد. البته اين روش ممكن است براي هر وبسايتي با هر مضموني مناسب نباشد. و البته مانع كوچكي هم كه در اين مسير سر راه شما وجود دارد، پيدا كردن سايت مطرحي است كه حاضر به پذيرش مقاله شما به عنوان يك نويسنده مهمان باشد. نا اميد نشويد … اگر بگرديد حتما پيدا ميكنيد.

تبليغات آنلاين و رپورتاژ

تبليغات اينترنتي خصوصا در صورتي كه از كانال هاي صحيح انجام شوند ميتوانند در مدت زماني بسيار كوتاه، منجر به افزايش بازديد سايت شما به صورت چشمگير شوند. براي تبليغات آنلاين انتخاب هاي متعددي را پيش رو داريد. در اينجا قصد نداريم به معرفي اين كانال هاي تبليغاتي بپردازيم ولي توجه داشته باشيد كه براي اينكه بتوانيد از تبليغات اينترنتي نتايج مناسبي كسب كنيد اولا ميبايست بازه تبليغاتي شما مناسب باشد و دوما ميبايست بودجه مناسبي را براي اين كار در نظر بگيريد. همچنين پيش از تبليغ به اين نكته فكر كنيد كه آيا فقط مايليد ترافيك ورودي سايت خود را افزايش دهيد و يا به دنبال جذب مشتري هستيد؟ در هر يك از اين حالات، كانال تبليغاتي كه براي هدف شما مناسب است، متفاوت خواهد بود.

نوع ديگري از تبليغات آنلاين، رپورتاژ است. تبليغ از نوع رپورتاژ بيشتر به افرادي توصيه ميشود كه تصميم دارند 1 – خدمات ارائه شده توسط خود را به مخاطبين معرفي كنند و 2 – قصد ايجاد اعتماد در بين مخاطبين خود را دارند. خواندن رپورتاژي در مورد خدمات شما از زبان سايتي كه يك مخاطب به آن اطمينان دارد، باعث ايجاد ناخوداگاه اعتماد به شما هم خواهد شد. اين مسئله حتي در زماني كه كاربر به طور كامل به تبليغاتي بودن رپورتاژ آگاه است نيز صادق خواهد بود.

در اين قسمت به اين نكته هم اشاره كنيم كه “رهرو آن است كه آهسته و پيوسته رود”. بنابراين در صورتي كه مايليد تبليغات شما نتايج مناسبي را براي شما به ارمغان بياورند، لازم است كه از يك پلن تبليغاتي متداول و با بودجه مناسب بهره بگيريد و شيوه تبليغات شما نبايد به اين صورت باشد كه امروز با تبليغات كولاك كنيد و فردا ديگر بودجه اي براي تبليغ نداشته باشيد چرا كه همين مسئله باعث به فراموشي سپردن سايت شما خواهد شد.

استفاده از شبكه هاي اجتماعي

استفاده از شبكه هاي اجتماعي براي افزايش بازديد سايت، موضوع جديدي نيست كه بخواهيم به توضيح چگونگي كاركرد يا نحوه تاثير آن در بازديد سايت شما بپردازيم. در اين مورد اشاره به اين نكته كافي است كه كاربران شما خود عموما از كاربران شبكه هاي اجتماعي مختلفي نيز هستند. بنابراين اگر بتوانيد ارتباط خود را با كاربرانتان از طريق روش هاي مورد علاقه شان حفظ كنيد و صداي خود را از شيوه مورد علاقه شان به گوش آنها برسانيد، بدون شك به اين شكل بازديد كنندگان و مخاطبيني هميشگي كسب خواهيد كرد كه ميتوانند به شما در رشد بازديد و به همان اندازه موفقيت سايتتان، به شكل چشمگيري كمك كنند.

مشخص كردن اولويت ها

اولويت هايتان را مشخص كنيد. به عنوان مثال اگر اخيرا يك سايت خبري يا تفريحي راه اندازي كرده باشيد، نميتوانيد انتظار داشته باشيد كه طي يك بازه زماني كوتاه يكي دو ماهه، همه ي مطالب مورد نظرتان را در سايت قرار دهيد. بنابراين پيش از شروع كار بايد اولويت هايتان را مشخص كنيد. بايد بدانيد كه مايليد پيش از هر چيز براي چه نوع مطالبي از موتورهاي جستجو، ورودي دريافت كنيد. مثلا ممكن است شما 10 ها موضوع را براي درج محتوا در سايتتان مد نظر داشته باشيد. ولي در ابتدا لازم است كه فقط يكي دو مورد از اين گروه ها را انتخاب كرده و شروع به درج مطلب در رابطه با آنها كنيد.

اينكه وبسايت شما در يكي دو دسته ي خاص از خود قدرت نشان دهد، خيلي بهتر از اين است كه در همه مواردي تنها دستي به سطح موضوع بكشد. با دنبال كردن اين راه كار خواهيد ديد كه به مرور زمان، وبسايت شما در موضوع هايي كه بهتر به آنها پرداخته ايد، هر روز پيشرفت كرده و ورودي هاي بيشتري از موتورهاي جستجو دريافت ميكند. دنبال كردن همين استراتژي براي ساير موضوع هاي باقي مانده هم ميتواند به همين نحو به شما در افزايش بازديد سايت و جذب ترافيك بيشتر كمك كند.

مطالعه درباره كلمات كليدي مرتب به زمينه كاري شما

پيش از اينكه شروع به درج هر نوع مطلبي در سايتتان بكنيد، لازم است با تحقيق و بررسي، متوجه شويد كه مخاطبين شما بيشتر به دنبال چه كلمات كليدي هستند و شما مايليد دقيقا براي چه عبارت هايي از موتورهاي جستجو ورودي دريافت كنيد. در اينجا بايد اين نكته را مد نظر داشته باشيد رسيدن به صفحه اول نتايج موتورهاي جستجو براي هر عبارتي كار آساني نيست. مثلا عبارت دانلود را در نظر بگيريد، اگر هدفتان را رسيدن به صفحه اول براي عبارت دانلود قرار دهيد، مطمئنا به اين سادگي ها به اين هدف دست پيدا نخواهيد كرد و سريعا دلسرد خواهيد شد. بجاي تمركز روي كلمات كليدي يك كلمه اي، روي كلمات كليدي بلند مرتبط با كار خود تمركز كنيد. مثلا اگر سايت شما دانلود است، ميتوانيد كارتان را با تمركز روي دانلود نرم افزار هاي خاص شروع كنيد. مثلا كسب رتبه مناسب براي عبارت “دانلود فتوشاپ” شاد آسان نباشد ولي رسيدن به صفحه اول براي عبارت “دانلود فتوشاپ پرتابل براي ويندوز” قطعا بسيار آسان تر و دست يافتني تر است.

و اما يك نكته ي بسيار مهم ديگر. گاهي پيش مي آيد كه نميتوانيد بين نوشتن در رابطه با دو كلمه كليدي مختلف تصميم بگيريد. مثلا نميدانيد كه مخاطبين شما بيشتر به دنبال “دانلود قالب وردپرس” هستند و يا به دنبال “دانلود قالب جوملا” در اينجا ابزاري بسيار كاربردي به نام Google Trends به كار شما مي آيد. با استفاده از اين ابزار شما ميتوانيد چندين عبارت را با هم مقايسه كرده و مشاهده كنيد كه كاربران اينترنت بيشتر به دنبال كدام يك از اين عبارت ها جستجو كرده اند. سپس عبارتي را انتخاب كنيد كه طرفدار بيشتري داشته است. به همين شيوه با صرف كمترين زمان و كمترين مقدار كار ممكن، ميتوانيد ترافيك ورودي سايت خود را از موتورهاي جستجو افزايش داده و منجر به افزايش بازديد سايت خود شويد.

ارسال خبرنامه و حفظ ارتباط با مخاطبين

در دنياي شلوغ اينترنت، با اين همه سايت هاي داراي موضوع هاي مشابه، اگر ارتباطتتان را به صورت دائمي با كاربرانتان حفظ نكنيد، خيلي سريع به فراموشي سپرده خواهيد شد. و فراموشي هم مساوي است با كاهش بازديد هاي سايت شما. براي پرهيز از اين مشكل، راه حل هاي مختلفي وجود دارد. يكي از اين راه حل ها ارسال خبرنامه براي مخاطبين سايت است. براي وبسايت خود يك ليست خبرنامه ايجاد كنيد و مخاطبين خود را به عضويت در اين ليست دعوت كنيد. سپس به صورت مرتب، مثلا هر هفته، به افرادي كه در اين خبرنامه عضو شده اند، خبرنامه ارسال كرده و آنها را از آخرين تغييرات سايت خود با خبر كنيد. ارسال خبرنامه به بازگرداندن مجدد كاربران به سايت شما و تبديل آنها به مخاطبين هميشگي وبسايتتان، كمك شايان توجهي خواهد كرد.

ارائه ابزارها و محتواي رايگان به كاربران

درج محتواي آموزشي در سايت و ارائه ابزارهاي رايگان به كاربران به دو طريق ميتواند به افزايش بازديد سايت شما منجر شود. اول اينكه شما ميتوانيد كاربران را با ارائه يك ابزار رايگان مفيد، به عضويت در خبرنامه خود تشويق كنيد. و دوم اينكه اگر در سايت خود محتواي آموزشي درج كنيد، كاربران، بارها و بارها به سايت شما بازگشته و از محتواي آموزشي شما بهره ميگيرند. برخي از آنها نيز سوالاتي را با شما مطرح كرده و با شما ارتباط برقرار ميكنند و همين موارد ميتواند نقطه آغاز گسترش مخاطبين وبسايت شما باشد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 4

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 46
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • بازدید امروز : 7
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 8
  • بازدید ماه : 110
  • بازدید سال : 330
  • بازدید کلی : 28096
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه